Kategórie
Tlačové správy

Terajší ročník Spotreby pre život pozná víťazov

Štyri desiatky časopisov sa stretli v 14. ročníku študentskej súťaže Spotreba pre život.

Študenti mali za úlohu vytvoriť vzorové vydanie spotrebiteľského časopisu. Museli pritom oboznámiť svojich čitateľov nielen s tým, čo pozitívne prinášajú online hry, ale najmä aké riziká na nich pri hraní počítačových hier číhajú. Víťazné tímy študentov získajú vecné ceny a na jeseň sa pozrú do sídla Európskeho parlamentu v Bruseli.

Hodnotenie bolo toho roku pre odbornú porotu veľmi náročné, pretože sa zišlo naozaj mnoho vydarených a zaujímavých časopisov. Posudzovala sa ako grafická stránka, tak nápad, odbornosť i celkový dojem. Najviac bodov získali študenti z pražskej Českoslovanskej akadémie obchodnej (časopis PATCH). Na druhej priečke sa umiestnil tím Gymnázia z Mladej Boleslavi (časopis SKEM) a tretie miesto patrí študentom Gymnázia, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou (časopis Kam to môže zájsť?).

Všetky tri najúspešnejšie kolektívy sa spoločne so svojimi pedagógmi môžu tešiť na odmenu pre víťazov v podobe zájazdu do sídla Európskeho parlamentu v Bruseli. Pre ďalšie dva vyhodnotené súťažné tímy sú pripravené vecné ceny. Na štvrtom mieste sa umiestili študenti ostravskej Strednej školy služieb a podnikania (časopis Truth or games), a hneď za nimi trojica študentov SOŠPO z Prostějova (časopis KDA). Každá škola, ktorej študenti sa do súťaže zapojili, obdržia navyše zadarmo predplatné tlačenej verzie časopisu dTest pre nasledujúci školský rok.

„Víťazom gratulujeme a všetkým študentom, ktorí sa do súťaže zapojili, ďakujeme za účasť, veľké odborné znalosti i ukážku kreativity,“ odkázala súťažiacim riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová a podotkla: „Bolo vidieť, že tohoročnou témou sme zamierili do záujmu študentov úplne presne. Úroveň obsahovej stránky i grafického spracovania časopisov bola veľmi vysoká a vybrať tie najlepšie nebolo vôbec jednoduché.“

Toho roku študenti vytvárali časopisy, v ktorých opisovali riziká a nástrahy hrania online hier. Súťažiaci mali vysvetliť, aké platia v oblasti online hier obmedzenia z pohľadu veku, dotknúť sa mali tiež nástrah v podobe výziev k nákupom počas hrania alebo rizík ukrytých v identite jednotlivých hráčov. Niekoľko tímov sa nad rámec zadania venovalo i ďalším témam. Napríklad opísali zdravotné riziká dlhodobého sedenia pred monitorom, závislosť na digitálnych technológiách alebo sa zaoberali otázkou, ako sa stavia herný priemysel k násiliu a sexizmu v počítačových hrách.

Súťaž Spotreba pre život vyhlasuje najväčšia česká spotrebiteľská organizácia dTest pod záštitou Ministerstva priemyslu a obchodu Českej republiky, Českého telekomunikačného úradu a kvestora Európskeho parlamentu Marcela Kolaju. Je každoročne vypísaná pre žiakov stredných škôl a odborných učilíšť, ale môžu sa jej zúčastniť samostatne i študenti a žiaci zapojení do rôznych foriem mimoškolských odborných aktivít. Súťažný kolektív reprezentuje trojčlenný redakčný tím a koordinátor z rady dospelých.


Autor: dTest.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *