Kategórie
Tlačové správy

Návštevy známych osobností pomáhajú slovenskému turizmu

Slovensko sa môže pochváliť krásnymi kútmi a šikovnými ľuďmi, avšak bez dostatočnej propagácie sa o nich svet dozvie len ťažko.

Minister hospodárstva Richard Sulík preto víta, že po tom, ako slovenský pavilón na EXPO Dubaj zaujal rekordný počet účastníkov a medzi nimi aj mnoho celosvetovo známych osôb a firiem, sa záujem o Slovensko neskončil.

Návštevu, ktorú Sulík dohodol s rodinou Geissovcov z Nemecka pred pol rokom, vyzdvihujú najmä podnikatelia v cestovnom ruchu, ku ktorým rodina zavítala alebo ešte len zavíta. Namiesto pozitívnej prezentácie Slovenska v plánovanom jednom diely seriálu sa štáb rozhodol natočiť hneď tri – kde ukážu prírodu, gastronómiu, možnosti športového vyžitia či slovenskú pohostinnosť v tom najlepšom svetle celému svetu.

„Rozumiem kritike, že Slovensko má dnes iné problémy, avšak kvôli nim nemôžeme odsunúť všetky oblasti podnikania, tým by sme docielili presný opak toho, čo potrebujeme. Slovenský turizmus zažil tvrdú dvojročnú ranu v podobe koronakrízy a každé euro od zahraničných turistov podnikatelia uvítajú. Skúsenosti ukazujú, že návštevy Geissovcov v iných krajinách veľmi pomohli a dnes ich ľudia podnikajúci v turizme prosia, aby k nim prišli a zviditeľnili ich,“ uviedol minister hospodárstva Richard Sulík a dodal, že návšteva bola naplánovaná dávno pred vypuknutím napadnutím Ukrajiny Ruskom.

S tým ho totiž dnes konfrontoval aj opozičný politik Robert Fico.

„Pýtam sa, čo takého urobil pre cestovný ruch za dvanásť rokov vlády, z toho štyri neobmedzenej, keď kritizuje ešte skôr, než návšteva prinesie výsledok. Okrem zlodejín absolútne nič, a tak to teraz aj vyzerá.“

V programe známej rodiny sa okrem návštevy Bratislavského hradu, niekoľkých zámkov či prírody nachádzajú aj najznámejšie turistické atrakcie Slovenska, vrátane špecialít ako jedinečná výstava motoriek, historická Banská Štiavnica či naše krásne Tatry.

Ako na záver uviedol Richard Sulík, na tejto návšteve je najlepšie, že je úplne zadarmo.

„Toto je jeden zo spôsobov, ako dostať Slovensko ‚do sveta‘ prirodzene a bez nákladov. Výdavky spojené s návštevou hradia zariadenia, ktoré rodina navštívi, pretože je to pre nich tá najlepšia reklama.“


Autor: SaS.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.