Kategórie
Tlačové správy

Zmena vo vedení Fairtrade Česko a Slovensko

Novým riaditeľom je Lubomír Kadaně.

Organizáciu Fairtrade Česko a Slovensko odteraz povedie Lubomír Kadaně. Prináša so sebou skúsenosti z operatívy, obchodu aj marketingu, v minulosti pracoval napríklad v ZOO Praha, kde sa zaoberal fundraisingom a projektmi na ochranu ohrozených druhov zvierat.

Lubomír Kadaně. (Foto: Stanislav Komínek.)
Lubomír Kadaně. (Foto: Stanislav Komínek.)

Vo Fairtrade Česko a Slovensko bude Lubomír Kadaně zodpovedať za riadenie celého tímu, reprezentáciu Fairtrade, šírenie myšlienky spravodlivého obchodu a rozvoj spolupráce s Fairtrade International.

„Fairtrade Česko a Slovensko približuje ľuďom v Česku a na Slovensku situáciu pestovateľov v krajinách globálneho Juhu, povzbudzuje záujem o to, za akých okolností vznikajú produkty našej dennej spotreby, a vedie nás k tomu, aby sme každodenným nákupným rozhodovaním sami prispeli k zlepšeniu života ľudí v Afrike, Ázii a Latinskej Amerike,“ vysvetľuje Lubomír Kadaně, čo ho priviedlo k záujmu o prácu vo Fairtrade.

„Spojenie obchodu, etiky a udržateľnosti je ohromne silná kombinácia, z ktorej majú výhody všetci, ktorí sú súčasťou reťazca, vrátane prírody – čo je pre mňa tiež podstatná téma,“ dodáva.

V čele Fairtrade Česko a Slovensko strieda Hanu Malíkovú, ktorá odchádza na materskú dovolenku.

Lubomír Kadaně je absolvent Filozofickej fakulty Karlovej univerzity, odboru estetika. Počas rokov 2018 až 2020 získaval v ZOO Praha skúsenosti s fundraisingom a s projektmi na ochranu ohrozených druhov zvierat v ich prirodzenom prostredí, z predchádzajúceho pôsobenia má obchodné skúsenosti v oblasti B2B a riadenia a rozvoja zahraničnej siete. Viedol marketingový aj obchodný tím KOUKAAM Distribution a.s. a predtým pôsobil v oddelení reklamy Českomoravskej stavebnej spořitelny. Prešiel tak úspešne korporátnou spoločnosťou aj firmou rodinného typu.


Systém Fairtrade a známka FAIRTRADE

Známka Fairtrade

Známka FAIRTRADE® označuje výrobky, ktoré spĺňajú sociálne, ekonomické a environmentálne štandardy nastavené medzinárodnou organizáciou Fairtrade International. Zákazníkov informuje o tom, že pestovatelia dostali za svoju prácu spravodlivú a stabilnú výkupnú cenu, ktorá pokrýva náklady na udržateľné pestovanie. Nákupom výrobkov s označením FAIRTRADE® tak zákazníci prispievajú k zlepšovaniu životných podmienok drobných pestovateľov v krajinách globálneho Juhu (takzvaných rozvojových krajinách). Okrem zodpovedajúcej výkupnej ceny dostávajú pestovatelia zapojení do systému Fairtrade ešte fairtradový príplatok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a svojich komunít, a to na základe demokratického rozhodovania členov komunity.

Fairtrade Česko a Slovensko, z. s., je platformou organizácií občianskej spoločnosti, ktoré sa zaoberajú etikou obchodu, globálnym rozvojom, udržateľnou spotrebou, ochranou životného prostredia a ľudských práv.

Už od roku 2004 pracujeme na zvyšovaní informovanosti o princípoch a zmysle systému Fairtrade. V Česku a na Slovensku zastupujeme globálnu organizáciu Fairtrade International, sme garantom vysokej kvality a dôveryhodnosti ochrannej známky FAIRTRADE®. Monitorujeme český a slovenský trh s fairtradovými výrobkami a podporou uvedomelej spotreby pomáhame k tomu, aby sa fairtradové výrobky v čo najvyššej miere dostávali do obchodnej siete v Česku a na Slovensku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.