Kategórie
Tlačové správy

Študenti z Českého Těšína zvíťazili v tvorbe spotrebiteľského časopisu o bezpečnom a zodpovednom používaní sociálnych sietí

Hneď niekoľko desiatok časopisov súťažilo o prvenstvo v práve ukončenom trinástom ročníku študentskej súťaže Spotreba pre život. Študenti mali za úlohu vytvoriť vzorové vydanie spotrebiteľského časopisu. Museli pritom zoznámiť svojich čitateľov s tým, aké riziká na nich striehnu pri nezodpovednom používaní nielen sociálnych sietí. Víťazné tímy študentov sa pozrú do sídla Európskeho parlamentu v Štrasburgu.

Spracovanie súťažných časopisov bolo veľmi nápadité a kvalitné, odborná porota napriek tomu musela určiť jasné poradie víťazov.

„Na prvom mieste sa umiestnili študenti Albrechtovej strednej školy v Českém Těšíně s časopisom NETime a na druhom mieste študenti Strednej priemyselnej školy polytechnickej – Centra odbornej prípravy v Zlíne s časopisom NÁŠ SVET – sociálne siete útočia. Z tretieho miesta sa môžu radovať študenti z Gymnázia Budějovická v Prahe 4 s časopisom Appezpečí,“ vyhlásila víťaznú trojicu Eduarda Hekšová, riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest.

Pätica výherných časopisov

Všetky tri kolektívy obdržia spolu so svojimi pedagógmi ako odmenu zájazd do sídla Európskeho parlamentu v Štrasburgu, akonáhle to epidemická situácia umožní. Ďalšie dva súťažné kolektívy v poradí sa môžu tešiť na vecné ceny. Na štvrtom mieste sa umiestnili študenti z Obchodnej akadémie v Českej Lípe (časopis OMG BRB) a na piatom mieste potom študenti zo Strednej školy obchodu a služieb SČMSD v Poličce (časopis INTERNETOM BEZPEČNE).

V terajšom ročníku súťaže museli študenti čitateľom svojho časopisu vysvetliť, čo všetko sa rozumie pod osobnými údajmi a aké práva v súvislosti s nimi máme.

„I na sociálne siete nahrávame veľké množstvo osobných údajov. Preto sa študenti mali venovať mimo iného tomu, že údaje sú platidlom, ktoré je možné zameniť za možnosť využívať službu. Sociálne siete a ďalšie internetové spoločnosti niekde svoje príjmy získať musia, pokiaľ poskytujú služby zadarmo – primárnym zdrojom je im využívanie osobných údajov užívateľov pre účely cielené a ďalšie reklamy,“ uvádza Eduarda Hekšová.

A dodáva:

„Študenti sa tiež mali zamerať na to, ako nastaviť rovnováhu medzi on-line a off-line životom. Moderné technológie nám v mnohom uľahčujú život. Nesmieme ale zabúdať, že mobilné zariadenia majú slúžiť nám, nie my im. Sú dobrým sluhom, ale zlým pánom.“

Súťaž Spotreba pre život vyhlasuje najväčšia česká spotrebiteľská organizácia dTest pod záštitou Ministerstva priemyslu a obchodu Českej republiky, Českého telekomunikačného úradu a miestopredsedu Európskeho parlamentu Marcela Kolaji. Je každoročne vypísaná pre žiakov stredných škôl a odborných učilíšť, ale môžu sa jej zúčastniť samostatne i študenti a žiaci zapojení do rôznych foriem mimoškolských odborných aktivít. Súťažný kolektív reprezentuje trojčlenný redakčný tím a jeden dospelý koordinátor (učiteľ). Každá škola, ktorej študenti sa do súťaže zapojili, obdrží navyše zadarmo predplatné tlačenej verzie časopisu dTest pre nasledujúci školský rok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.