Kategórie
Tlačové správy

Ťažko skúšaný gastrobiznis podporuje nová iniciatíva „Rozbaľte to“

Slovenské reštaurácie sú kvôli protipandemickým opatreniam už niekoľko mesiacov zatvorené. Zákazníkom môžu svoje služby poskytnúť iba prostredníctvom donášky domov či cez výdajné okienko, čo mnohé z nich privádza ku krachu. Pomáhať gastronomickému sektoru preto bude iniciatíva „Rozbaľte to“, za ktorou stojí značka minerálnej vody Mattoni. Iniciatíva vyzýva ľudí, aby si objednali jedlo zo svojich obľúbených podnikov a „rozbalili“ si ho doma.

„Značka Mattoni je neoddeliteľnou súčasťou lokálnej gastronómie, preto chceme v náročnom období pomôcť celému segmentu. Prostredníctvom iniciatívy ‚Rozbaľte to’ pripomíname ľuďom, aby si objednali chutné jedlo domov a podporili tak podniky, do ktorých pred pandémiou pravidelne a radi chodili. Všetok náš online priestor venujeme počas marca na podporu gastro sektora,“ vysvetľuje Karol Ponesz, country manažér spoločnosti Mattoni 1873 Slovensko.

Z exkluzívneho prieskumu agentúry Kantar* realizovaného vo februári vyplýva, že viac ako dvom tretinám opýtaných Slovákov (68 %) chýba počas pandémie koronavírusu možnosť stravovať sa v reštauráciách, a až pre 85 % respondentov obmedzila pandémia možnosť stretnúť sa s rodinou a priateľmi. Do reštauračných zariadení pritom Slováci chodievajú nielen kvôli jedlu, ale tiež preto, aby v nich strávili čas s blízkymi.

Viac ako polovica respondentov (57 %) uviedla, že si v súčasnosti objednáva jedlo domov. Najčastejším dôvodom, prečo si respondenti v prieskume objednávajú jedlo z reštauračných zariadení, je nechuť variť, nasledovaná tým, že si chcú pochutiť. Prieskum tiež zistil, že zhruba každý štvrtý opýtaný Slovák si počas pandémie zadováži jedlo z reštaurácie aspoň raz do týždňa. Tri štvrtiny opýtaných si pritom najčastejšie objednávajú jedlo na obed. Večeru si necháva doviezť necelá polovica respondentov.

Balíme to. Pre vás!
Balíme to. Pre vás!

Jedlo si „rozbaľte“ doma

Ambasádorom iniciatívy „Rozbaľte to“ je známy šéfkuchár Martin Korbelič, ktorému nie je ľahostajné, že pandémia pripravuje o živobytie tisícky Slovákov, ktorí pôsobia v gastro sektore:

„Je len logické, že ľudia v čase nevyspytateľnej pandémie začali viac variť doma. Školy sú v mnohých obciach zavreté a veľa ľudí dnes musí zvažovať, ako minie každé jedno euro. Preto si ako človek, ktorý celý svoj profesionálny život zasvätil kvalitnej gastronómii vážim, že ľudia aj v časoch neistoty nezabúdajú na náš ťažko skúšaný gastro sektor. Verím, že iniciatíva ‚Rozbaľte to‘ pomôže podnikom, ktoré ešte z posledných síl bojujú a nezabalili to. Želám si, aby sme verejnosť naďalej motivovali k tomu, aby si jedlo do škatule objednávala alebo si ho nechala zabaliť tam, kde funguje výdaj cez okienko, prípadne take-away možnosť. Ďakujem ešte raz všetkým, ktorí na obedy či večere rozbaľujú to, čo im s láskou na prevádzkach zabalia.“

Pomôžte podnikom to nezabaliť, tým, že ich to necháte zabaliť
Pomôžte podnikom to nezabaliť, tým, že ich to necháte zabaliť.

Do iniciatívy „Rozbaľte to“ sa zapája aj gastro podnikateľ Oto Kóňa, ktorý stál pri vzniku značiek Regal Burger, NYC Corner a Slajs. V súčasnosti pomáha najmenším gastro prevádzkam, zastupuje ich pri rokovaniach s vládou a je spoluautorom iniciatív Kompas pomoci a Stále máme chuť:

„Malé kaviarne, bistrá a reštaurácie boli pandémiou zasiahnuté úplne najviac. Už rok nemôžu naplno robiť to, čo ich baví a starať sa o hostí. Sú ale veľmi vďačné za každú novú objednávku na donášku či so sebou, a veľmi sa z nej tešia. Preto vítame aj iniciatívu #rozbalteto. Spoločne všetci zo sektora gastro a turizmu potrebujeme konečne strategickú pomoc zo strany vlády a rýchle kompenzácie, aby sme mohli robiť to, čo nás baví a robiť radosť našim hosťom a prežiť toto extrémne náročné obdobie,“ povedal Oto Kóňa.

Rozbaľte to!

Iniciatíva „Rozbaľte to“ sa na Slovensku začala 1. marca. Hlavnými postavami jej videí sú zástupcovia siedmich reštaurácií, ktoré varia jedlá na rozvoz alebo majú zriadené výdajné okienko. Ide o podniky so slovenskou gastronómiou, ale aj talianske reštaurácie či útulné kaviarne. Týchto sedem podnikov sa stalo pomyselnými reprezentantmi tisícok ďalších, ktoré to nevzdali. Online iniciatíva, ktorej značka Mattoni venuje všetok svoj online priestor počas marca, je spojená s webovou stránkou www.rozbalteto.sk. Iniciatíva vyzýva ľudí, aby odfotili svoju objednávku, pridali #rozbalteto a označili podnik, ktorý podporili. Všetky príspevky #rozbalteto sa postupne budú zobrazovať aj na webovej stránke, kde tak vznikne unikátna galéria podnikov, ktoré to nevzdali.

Myslíte, že sme to zabalili. A máte pravdu. Balíme to pre vás. Aby ste to vy mohli doma rozbaliť. Rozbaľte to a podporte svoj obľúbený podnik.

* KANTAR, február 2021, online zber dát prostredníctvom managed access panel, reprezentatívna vzorka 18 – 75 rokov (300 respondentov)

Foto:

Ristorante Italiano da Cono Bratislava
Ristorante Italiano da Cono Bratislava.
Príprava jedál v kuchyni
Príprava jedál v kuchyni.
Príprava jedál v kuchyni
Príprava jedál v kuchyni.
Kuchár Tibor
Kuchár Tibor ukazuje, aké jedlo bude o chvíľu zabalené.
Pizza
Príprava pizze.
Výdajné miesto
Výdajné miesto.

Video:

Rozbaľte to | Raňajky do postele

Rozbaľte to | Obed bez práce

Rozbaľte to | Večera za odmenu


O minerálnej vode Mattoni

Mattoni je ikonická značka neodmysliteľne spojená s motívom orla už od roku 1873. Prírodná stredne mineralizovaná minerálna voda s vyváženým pomerom draslíka, horčíka a vápnika, ktoré sú nevyhnutné pre ľudské zdravie. Rodí sa v hĺbke 125 až 230 metrov v panenskej prírode pri Karlových Varoch. Jedinečná poloha na rozhraní Krušných a Doupovských hôr jej dáva nezameniteľnú chuť. Dostupná je v prírodnom neperlivom, jemne perlivom a perlivom variante a ponúka aj široký sortiment ochutených variantov.

logo značky Mattoni

O Mattoni 1873

Značka Mattoni je súčasťou Mattoni 1873, najväčšieho distribútora nealkoholických nápojov v strednej Európe, s koreňmi siahajúcimi do roku 1873 a ku karlovarskému rodákovi Heinrichovi Mattonimu. Súčasnú podobu získala skupina v 90. rokoch vďaka výrazným investíciám talianskej rodiny Pasquale. Produkty vyváža do 19 krajín sveta, vlastní zahraničné značky minerálnych vôd v Česku, Rakúsku, Maďarsku a Srbsku. Na Slovensku, v Česku, Maďarsku a Bulharsku je výhradným výrobcom a distribútorom nealkoholických nápojov a pochutín značiek firmy PepsiCo.

Jedna odpoveď na “Ťažko skúšaný gastrobiznis podporuje nová iniciatíva „Rozbaľte to“”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *