Kategórie
Tlačové správy

Dve tretiny ľudí si berú spotrebiteľský úver online

V kamenných prevádzkach si ale požičiavajú vyššie sumy.

Home Credit

Vybavovanie pôžičiek prechádza čoraz viac do online prostredia, a to aj na úkor dojednávania v kamenných prevádzkach finančných inštitúcií. Tie však stále majú medzi Slovákmi a Slovenkami svoje opodstatnenie.

Z dát spoločnosti Home Credit Slovakia vyplýva, že v súčasnej dobe je 67 percent bezúčelových spo­tre­bi­teľ­ských úverov dojednaných online, 19 percent cez call centrá a 14 percent v pobočkách. V kamenných pre­vádz­kach si ale ľudia vybavujú o niečo vyššie pôžičky, v prie­me­re je to tento rok vo výške 3 251 eur, telefonicky 3 182 a cez internet 2 579 eur. Celkovo si za uplynulé roky naj­vyš­šie pôžičky berú v Trnavskom kraji, najnižšie zase v ži­lin­skom regióne. Vo všeobecnosti výška požičanej sumy prostredníctvom bezúčelovej spotrebiteľskej pôžičky z ro­ka na rok narastá.

Slováci a Slovenky si každoročne berú o niečo vyššie spotrebiteľské bezúčelové pôžičky, ukazujú dáta spo­loč­nosti Home Credit Slovakia. Či už si ich vybavujú v ka­men­ných pobočkách, telefonicky alebo čoraz častejšie online. Priemerná výška pôžičky dojednanej v pobočkách bola napríklad v roku v roku 2022 – 2 264 eur, teraz je to takmer o tisícku (987 eur) viac – 3 251 eur. U telefonicky vybavených pôžičiek cez call centrá je rozdiel medzi rokmi 2022 a 2025 presne 636 eur. V prípade online do­jed­na­nia takýto výrazný nárast nebadať, keďže pred troma rokmi to bolo 2 238 eur, v tomto roku je to 2 579, čo činí rozdiel 341 eur.

Priemerná výška pôžičky dojednanej v pobočke

Pobočky majú stále zmysel, online je to rýchlejšie

Dáta Home Creditu zároveň ukazujú, že dlhodobo si ľudia v kamenných prevádzkach berú v priemere najvyššie pôžičky, o niečo nižšie sú cez call centrá a priemerne najnižšie potom cez internet. Tento rok je rozdiel medzi pôžičkami dojednanými v pobočkách a online rovných 672 eur v prospech pobočiek (3 251 eur vs. 2 579 eur).

„Kamenné pobočky sú stále potrebné, pretože tvoria predajné, ale aj servisné miesta. Potreba fyzického kontaktu u ľudí primárne smeruje k tomu, že ak je to potrebné, majú možnosť si ísť si niekam po radu, keď sa náhodou vyskytnú nejaké komplikácie. Prichádzajú častejšie starší ľudia, ktorí nie sú až tak technicky zdatní a preto im viac vyhovuje osobná komunikácia. Taktiež sa v kamenných pobočkách riešia vo vyššej miere napríklad aj konsolidácie, teda zlučovanie viacerých úverov do jedného,“ približuje Marek Tomčík, obchodný riaditeľ Home Creditu.

Muži si požičiavajú viac ako ženy

Keď sa pozrieme na uzatváranie pôžičiek online z po­hľa­du počtu u mužov a žien, tak tento rok je to 53 % vs. 47 % v prospech mužov, v prípade vybavovania pôžičiek v ka­men­ných prevádzkach to vyzerá podobne, a to 55 % vs. 45 %. U pôžičiek dojednaných cez call centrá je to zase vy­rov­na­né, po 50 % u žien aj u mužov.

Najvyššie pôžičky si berú v Trnavskom kraji

Zaujímavé údaje k výške bezúčelových spotrebiteľských pôžičiek vidíme aj z pohľadu jednotlivých krajov. Podľa údajov Home Creditu Slovakia k priemerným výškam pôžičiek od roku 2019 až po tento rok, vrátane, si naj­vyš­šie pôžičky berú v ľudia Trnavskom kraji, kde je to v prie­me­re za tieto roky 3 481 eur, nasleduje Banskobystrický kraj (3 032 eur), Košický kraj (2 997 eur), Trenčiansky kraj (2 790 eur), Bratislavský kraj (2 780 eur), Nitriansky kraj (2 752 eur), Prešovský kraj (2 539 eur) a napokon Žilinský kraj (2 172 eur).

V súčasnosti si množstvo Sloveniek a Slovákov dokáže spravovať svoje finančné produkty v mobilných ap­li­ká­ci­ách, vrátane spomínanej konsolidácie. Na druhej strane je tu stále pomerne dosť aj takých ľudí, čo uprednostňujú osobný kontakt. Home Credit Slovakia má po celej re­pub­li­ke 15 kamenných prevádzok, situovaných prevažne v obchodných centrách, pričom sú otvorené sedem dní v týždni. Mesačne obslúžia spolu niekoľko tisíc klientov a v blízkej budúcnosti sa spoločnosť chystá rozširovať sieť pobočiek o ďalšie tri.

„Záleží na osobných preferenciách. Ak ste v online svete ako ryba vo vode a času nemáte nazvyš, potom oceníte bleskové vybavenie pôžičky online. Ak máte ale otázky, alebo sa chcete pre pokoj v duši uistiť, že zvo­le­ná pôžička je pre vás tá pravá, potom bude lepšie prísť osobne do pobočky. Nech už sa rozhodnete pre kto­rý­koľ­vek spôsob, vždy si nebankové pôžičky vybavujte u spoľahlivých poskytovateľov,“ radí ombudsman spo­loč­nos­ti Home Credit Miroslav Zborovský.


Autor: Home Credit.

Správu dodal Michal Račko, Senior PR Consultant z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *