Kategórie
Tlačové správy

Valentín: Ženy milujú SUV viac než muži, tí zase chcú viac koní pod kapotou

Keďže je dnes Valentín – sviatok všetkých zamilovaných, viete, aké autá si vyberajú ženy a aké muži?

Aures Holdings

Mladšie a bezdetné ženy stále preferujú menšie prak­tic­ké hatchbacky, zatiaľ čo ženy s deťmi nedajú do­pus­tiť na prak­tic­ké mestské crossovery. Auto si vyberajú podľa svojich aktuálnych aj budúcich potrieb.

Muži sú pri výbere auta oveľa náročnejší – viac ako praktické využitie riešia doplnkovú výbavu a výkon motora. Najpredávanejšími jazdenými modelmi sú však pre obe pohlavia Škoda Octavia a Fabia. Vyplýva to z analýzy predajov automobilov najväčšieho predajcu zánovných a ojazdených áut u nás, AAA AUTO.

„Ženy a muži u nás nakupujú automobily v pomere tridsať ku sedemdesiatim percentám, ale reálny rozdiel medzi vodičmi a vodičkami je oveľa menší. Muži totiž často kupujú auto pre celú rodinu, a tak jeho reálnym používateľom nebývajú len oni, ale aj ich polovičky. Pokiaľ ide o výber auta pre rodinu, obe pohlavia riešia predovšetkým praktickú stránku vozidla. Ak však auto vyberá len jedna strana, prístup ku kúpe sa líši. Ženy si bez ostychu nechajú poradiť a sú často oveľa zvedavejšie ako muži. Riešia veľkosť s ohľadom na reálne využitie vozidla, nevyžadujú také množstvo asistenčných prvkov, keď vedia, že ich nebudú využívať, a pri výbere zohľadňujú aj ročný nájazd kilometrov. To znamená, že ak nejazdia veľa, radšej si kúpia mladšie auto, ktoré im vydrží dlhšie,“ uvádza Karolína Topolová, predsedníčka predstavenstva a generálna riaditeľka skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

„Neznamená to však, že by muži neboli praktickí. Len si radi doprajú komfort s viacerými asistenčnými systémami a jednoducho ich baví mať viac koní pod kapotou,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Najobľúbenejšie ojazdené vozidlá v AAA AUTO podľa pohlavia
Najobľúbenejšie ojazdené vozidlá v AAA AUTO podľa pohlavia.

V predošlom roku si ženy v AAA AUTO najčastejšie ku­po­va­li Škodovky, konkrétne modely Octavia a potom Fabia, na treťom mieste v predajnosti bol model Kia Ceed. Muži majú rovnako obe Škodovky tiež na prvých priečkach, nasleduje VW Passat. Pokiaľ ide o karosérie, ženy aj muži si stále najčastejšie vyberajú hatchbacky (41 % vs. 29 %). U žien je na druhom mieste SUV (24 %), zatiaľ čo u mužov je to kombi (27 %), tesne nasledované SUV (25 %).

Pokiaľ ide o palivo, u žien jednoznačne víťazia benzínové vozidlá s podielom 59 %, zatiaľ čo u mužov je to zhodne 47 % pre benzínové aj dieselové autá. U oboch pohlaví rastie záujem o často spomínané čisto elektrické vozidlá, hoci u žien je tento nárast pomalší. Pri elektromobiloch vedie u mužov Tesla Model 3, nasleduje BMW i3 a Nissan Leaf. U žien má prvenstvo VW e-up!, Tesla Model 3 a na treťom mieste sú spolu VW ID.5 a BMW i3.

Automatická prevodovka je v hľadáčiku u mužov vo viac ako 29 % prípadov, u žien len o percento menej – 28 %. Obe pohlavia sa pri výbere farieb vozidiel nijak zásadne nelíšia, ako by si možno niekto mohol myslieť. Štatistiky sú rovnaké pre obe pohlavia, a to nielen na vrchole reb­ríč­ka – na prvom mieste sú sivé vozidlá, nasledujú biele a na treťom mieste sú čierne.


Autor: Peter Pucher, AURES Holdings.

Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *