Spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA AUTO a Mototechna, ako jediná medzi predajcami ojazdených vozidiel v strednej Európe sleduje spokojnosť zákazníkov pomocou ukazovateľa Net Promoter Score (NPS).
Tento ukazovateľ vyjadruje ochotu zákazníka odporučiť predajcu svojim známym a priateľom a je celosvetovo uznávaným štandardom merania spokojnosti zákazníkov. Vďaka svojim výsledkom v meraní NPS v uplynulom roku sa AURES Holdings dostal do elitného klubu 10 najlepších firiem, ktoré ocenila renomovaná spoločnosť InsightSofa plaketou „Výnimočné CX 2024“. InsightSofa je pokročilý softvér podporovaný umelou inteligenciou na meranie a prácu so zákazníckou (CX) a zamestnaneckou (EX) skúsenosťou.
„Využívame nezávislú metodiku NPS na meranie zákazníckej lojality. Sme jediní v odvetví, ktorí NPS zbierajú a zároveň verejne prezentujú. Meranie NPS považujeme za jednu z našich strategických aktivít. Zákazník je pre nás stredobodom záujmu. Spätnú väzbu z merania NPS využívame na zlepšovanie predajných a výkupných procesov a zvyšovanie ich efektivity. Cieľom je, aby zákazníci boli spokojní a mali dôvod sa k nám vracať,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.
Zákaznícka skúsenosť, odborne nazývaná CX (Customer Experience), je jednoducho povedané hodnotenie, ktoré v najjednoduchšej podobe nájdete na mnohých predajných platformách, ale trebárs aj vo vyhľadávači Google vo forme hviezdičiek a bodov. Napríklad pri webovom vyhľadaní hlavnej predajnej pobočky AAA AUTO Bratislava aktuálne uvidíte hodnotenie 4,4 bodu z maximálnych 5 na základe 5,8 tisíca zákazníckych recenzií. Renomovaná spoločnosť InsightSofa však meria zákaznícku spokojnosť odborne, na základe kľúčových faktorov, medzi ktoré patrí efektívne riešenie požiadaviek nespokojných klientov, zvyšovanie spokojnosti zákazníkov a celková starostlivosť o klientov počas celého roka. V prípade siete AAA AUTO bola celková vzorka zákazníkov, ktorých sa spoločnosť pýtala, 23 tisíc; teda niekoľkonásobne viac než pri recenziách na internetovom vyhľadávači.
„S potešením sme udelili plaketu ‚Výnimočné CX‘ v segmente predajcov ojazdených vozidiel, kde práca so zákazníckou skúsenosťou často nebýva hlavnou prioritou. Gratulujem spoločnosti AURES Holdings k tomuto úspechu a prajem im, aby aj v roku 2025 pokračovali v takto výnimočnom prístupe k CX,“ uviedol CEO InsightSofa Aleš Rouček.
„Za minulý rok sme v AURES Holdings na trhoch v Česku, na Slovensku a v Poľsku urobili veľký pokrok – v hodnotení NPS za celý rok 2024 sme skončili na 42 bodoch, čo považujem za skvelý výsledok. Na Slovensku sme výsledok NPS za rok zlepšili o 13 bodov na predaji a o 13 bodov na výkupe. Vo všetkých krajinách sme si polepšili na výkupe aj na predaji minimálne o 12 bodov. Dôležité pre rast hodnotenia bolo zapojenie všetkých oddelení a spracovanie každého zákazníckeho komentára. Zlepšenie NPS vidíme aj ako jeden z rozhodujúcich faktorov pre náš minuloročný predajný rekord, ktorý dosiahol takmer 109 000 áut a znamenal medziročný nárast o 11 percent,“ doplnila Karolína Topolová.
Autor: Peter Pucher, AURES Holdings.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.