Kategórie
Tlačové správy

Fairbruary – mesiac Fairtrade nákupov

Vo februári sa rozhodujme pri nákupoch podľa pôvodu surovín.

Fairtrade
Fairtrade

V súčasnom svete čelíme veľkým problémom od voj­no­vých konfliktov cez nerovnosti medzi ľuďmi až po vplyv klimatických zmien a stratu biodiverzity. Fair­trade môže byť súčasťou riešení, ako niektorým výz­vam čeliť, a počítajú sa aj zdanlivo drobné kroky, napríklad v zmene nákupného správania jed­not­livcov, firiem a inštitúcií.

S čistým svedomím

Preto už tento február prebehne nová kampaň „Fair­bruary – mesiac Fairtrade nákupov“, do ktorej sa zapája mnoho obchodníkov a do ktorého, ako veríme, sa zapojí aj mnoho spotrebiteľov.

„Fairbruary je mesačná akcia, počas ktorej chceme motivovať ľudí, aby sa zastavili, zamysleli a skúsili urobiť malý krok smerom k férovejšej a udržateľnejšej budúcnosti. Aby nenakupovali viac, ale aby viac o nákupe premýšľali a premýšľali o pôvode surovín,“ vysvetľuje Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko.

Na Slovensku a v Česku je teraz v predaji takmer 2 800 fairtradových výrobkov. Najobľúbenejšími fairtradovými produktmi sú v SR kakao a káva. V predaji na slovenskom trhu sú aj fairtradové ruže, trstinový cukor, čaj, banány. U niektorých obchodníkov možno kúpiť aj fairtradovú ba­vlnu, víno, sušené ovocie, oriešky, džúsy, limonády, ľa­do­vú kávu, kozmetiku, zmrzlinu alebo kokosové mlieko.

Do kampane sa zapojili spoločnosti Lidl s čokoládami a banánmi, Pfanner s fairtradovým džúsom, Manner s oblátkami, spoločnosť Miko s čajmi Puro, pražiareň FairBio so zrnkovou kávou a mnoho ďalších.

„Správať sa zodpovedne je absolútne zásadnou súčasťou našej nákupnej politiky. Preto je pre nás dô­le­ži­té, aby každému, kto je sú­čas­ťou nášho do­dá­va­teľ­ského reťazca, boli zaistené riadne pracovné pod­mien­ky a aby za svoju prácu dostal spravodlivú odmenu. Tú najlepšiu cenu zároveň chceme ponúkať aj našim zá­kaz­ní­kom. Preto nás táto spoločná februárová kampaň veľmi teší,“ hovorí Michaela Kleinová, manažérka pre udržateľnosť oddelenia nákupu Lidl Slovensko.

Aj jeden kúpený výrobok alebo bábovka upečená z fairtradového kakaa môže byť pre niekoho na druhom konci sveta príležitosťou na spravodlivejší život. S Fairtrade môžu ľudia v Afrike, Ázii a Latinskej Amerike dosiahnuť lepšie platové a pracovné podmienky, ce­lo­sve­to­vo sú zapojené do systému približne dva milióny pes­to­va­te­ľov. Fairtrade im vďaka sociálnym, ekologickým a ekonomickým štandardom umožňuje uživiť sa dôstojne vlastnou prácou a zároveň sa starať o životné prostredie.

Budeme radi, ak sa spotrebitelia rozhodnú byť súčasťou #Fairbruary a pomôžu nám šíriť túto dôležitú myšlienku.


Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko, z. s., je platformou or­ga­ni­zá­cií občianskej spoločnosti, ktoré sa zaoberajú etikou obchodu, globálnym rozvojom, udržateľnou spotrebou, ochranou životného prostredia a ľudských práv. Už od roku 2004 pracujeme na zvyšovaní informovanosti o princípoch a zmysle systému Fairtrade. V Česku viac ako 20 rokov a na Slovensku viac ako 10 rokov zastupujeme globálnu organizáciu Fairtrade International, sme ga­ran­tom vysokej kvality a dôveryhodnosti ochrannej známky FAIRTRADE. Monitorujeme český a slovenský trh s fair­tra­do­vými výrobkami a podporou uvedomelej spotreby po­má­ha­me k tomu, aby sa fairtradové výrobky v čo naj­vyš­šej miere dostávali do obchodnej siete v Česku a na Slo­ven­sku. Viac na Fairtrade.sk.

Autor: Fairtrade Česko a Slovensko.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *