Vďaka informačným systémom budú jedna za druhou miznúť zo života občanov a podnikateľov povinnosti nosiť úradom rozličné potvrdenia. Úradníci si dáta sami vyhľadajú v Centrálnej správe referenčných údajov (CSRÚ). Podľa vicepremiéra pre investície a informatizáciu Richarda Rašiho si tento praktický systém zaslúži menej ťažkopádny názov. Na spoločnom brífingu s premiérom Petrom Pellegrinim dnes oznámil, že jeho úrad vyhlási súťaž pre žiakov a študentov o nové meno pre CSRÚ.
Parlament v utorok definitívne schválil zákon proti byrokracii, ktorý od septembra zakáže úradom žiadať od občanov výpisy z listu vlastníctva, z obchodného a zo živnostenského registra, od budúceho roka aj odpisy z registra trestov. Približne osem tisíc úradníkov bude denne vyhľadávať tieto údaje v systéme CSRÚ, ktorý však v tom čase bude mať už chytľavejšie meno.
„Chceme zapojiť do našej práce na priateľskom štáte bez zbytočnej byrokracie mladých ľudí, žiakov a študentov do 26 rokov. Namiesto skratky, ktorá nikomu nič nehovorí, sa im, dúfam, podarí prísť s nápadom na pekný, zvučný názov,“ povedal Richard Raši.
Dodal, že víťaza so sebou za odmenu vezme na zahraničnú pracovnú cestu. (Ak bude mať víťaz menej ako 15 rokov, získa namiesto toho exkurziu na úrad vlády pre celú triedu.)
Systém CSRÚ bude v budúcnosti čoraz viac dôležitý a využívaný. Prvé štyri výpisy sú totiž iba začiatok, postupne bude poskytovať ďalšie a ďalšie údaje.
„Môj úrad pôjde ešte ďalej a v druhom kole pripravuje ďalšie sety dokumentov, ktoré si úradníci budú vedieť pozrieť v systéme a občania ich už nebudú musieť nosiť na úrady – pôjde o potvrdenia o nedoplatkoch zo sociálnej a zdravotných poisťovní, z daňových úradov a tiež potvrdenie o návšteve školy,“ vyhlásil Richard Raši s tým, že úrady ročne vydajú vyše 1,5 milióna takýchto potvrdení.
Technické aj legislatívne riešenia, ktoré si táto práca bude vyžadovať, predstavia odborníci z ÚPVII už v utorok 22. mája na Jarnej ITAP-e.
Vymysli lepšiu budúcnosť!
Navrhni názov portálu pre úradníkov a poď s podpredsedom vlády pre investície a informatizáciu na pracovnú cestu.
Súťaž je určená pre žiakov a študentov do 26 rokov. Víťaza podpredseda vlády vezme na jednu zo svojich zahraničných pracovných ciest. Podmienkou je poslať návrh názvu portálu na e-mailovú adresu sutaz@vicepremier.gov.sk. Portál bude slúžiť na to, aby si úradníci mohli údaje stiahnuť a nezaťažovali tým občanov. Vaše návrhy posielajte do 28. 5. 2018.
Hľadáme meno (súbor je vo formáte PDF a má 1,08 MB).
Dodatok z 5. júna 2018: Poznáme víťazný názov.
Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu
– úrad sa podieľa na tvorbe a uskutočňovaní jednotnej štátnej politiky v oblasti využívania finančných prostriedkov z fondov Európskej únie, ako aj v oblasti informatizácie spoločnosti a investícií
Čerpané z:
www.vicepremier.gov.sk