www.humanisti.sk
Súťaž o knihu
Webhouse.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Slovenské súťaže.skNAJsúťaže.skeSúťaže.skKochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.skdTest
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @452
Počítadlo


Spam poison

Finančná gramotnosť nie je iba o matematike

Spočítať peniaze v peňaženke je jednoduché

Zložitejšie je už zaobchádzanie s nimi, pochopenie princípu bohatstva a chudoby či súvislostí spojených s bankou alebo poisťovňou. To všetko a omnoho viac v sebe skrýva téma finančnej gramotnosti. Metodicko-pedagogické centrum (MPC) v uplynulých dňoch vzdelávalo v tejto oblasti viac ako 130 učiteľov zo Žilinského a Trnavského kraja.

Seminár k finančnej gramotnosti v Žiline organizovalo MPC 8. a 9. marca 2016 v spolupráci so Štátnym pedagogickým ústavom a tešil sa skutočne enormnému záujmu. Vzdelávať sa prišlo až 110 učiteľov.

Podľa lektorky seminára Moniky Reiterovej je v súvislosti s finančnou gramotnosťou najväčším problémom nezodpovednosť mladých ľudí nielen vo vzťahu k narábaniu s financiami, ale všeobecne vo všetkých oblastiach. Za ideálne riešenie tohto problému považuje práve kombináciu vyučovacích hodín zameraných na finančnú gramotnosť so správnym vedením mladých zo strany rodiny.

Seminár bol rozdelený na šesť oblastí. Okrem teórie o vreckovom, výdavkoch, nákupoch, výmennom obchode či bankovkách boli učitelia zapojení aj do aktivít, ktoré môžu využívať na svojich vyučovacích hodinách. Išlo napríklad o hru na stredoveké trhovisko, v ktorej si mohli zážitkovou formou vyskúšať, ako fungoval v minulosti výmenný obchod, alebo sa zahrali na poisťovňu. Na vlastnej koži si tiež vyskúšali aktivitu zameranú na ochranu osobných údajov na sociálnych sieťach.

„Interaktívny seminár mi ponúkol portfólio pestrých aktivít, ktoré budem vo väčšej miere využívať pri práci s deťmi,“ potvrdila účastníčka Ivana Valientíková.

Medzi učiteľmi rezonuje mylná predstava o tom, že finančná gramotnosť súvisí iba s matematikou. Finančná gramotnosť má prieniky s mnohými vyučovacími predmetmi, prioritne však s etickou výchovou, občianskou náukou, vlastivedou i ďalšími prierezovými témami, najmä s environmentálnou a mediálnou výchovou.

Nadchli sa

Finančná gramotnosť bola v tomto týždni témou seminára aj v Trnavskom kraji. Zorganizovali ho regionálne pracovisko Metodicko-pedagogického centra v Trnave, Mestský úrad Skalica a Spoločný školský úrad v Skalici 8. marca 2016. Zúčastnilo sa ho 22 riaditeľov a zástupcov základných škôl z okresov Skalica a Senica. Učitelia si osvojili a prehĺbili informácie z problematiky finančnej gramotnosti i spôsob, ako v praxi implementovať tému do jednotlivých predmetov a tematických celkov.

Finančná gramotnosť je schopnosť využívať poznatky, zručnosti a skúsenosti na efektívne riadenie vlastných finančných zdrojov s cieľom zaistiť celoživotné finančné zabezpečenie seba a svojej domácnosti. Národný štandard finančnej gramotnosti vymedzuje, akými poznatkami, zručnosťami a skúsenosťami musia pedagogickí zamestnanci a žiaci disponovať, aby mohli nepretržite rozširovať svoje vedomosti o osobných financiách podľa toho, ako sa budú meniť ich zodpovednosti a príležitosti.

Semináre a vzdelávania k finančnej gramotnosti organizujú pracoviská Metodicko-pedagogického centra na základe záujmu zo strany škôl, ale i požiadavky zo strany Národného štandardu finančnej gramotnosti.

Mgr. Lucia Maková
manažérka publicity
Metodicko-pedagogického centra

Foto:

Zo seminára Metodicko-pedagogického centraZo seminára Metodicko-pedagogického centra

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

MPCMetodicko-pedagogické centrum
– je priamo riadenou organizáciou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR
– vykonáva metodickú činnosť a kontinuálne vzdelávanie pedagogických a nepedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení
– Metodicko-pedagogické centrum má tri regionálne a šesť detašovaných pracovísk, pričom implementuje viaceré Národné projekty v rámci Operačného programu Vzdelávanie, Prioritná os 2 – Ďalšie vzdelávanie ako nástroj rozvoja ľudských zdrojov
Čerpané z: www.mpc-edu.sk

MPC, 11. 03. 2016 | Prečítané: 517 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Webhouse.sk

Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Zbierka na ochranu humanistov vo svete
Humanists International crowd-funds for persecuted humanists
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Zbierka na ochranu humanistov vo svete.
Voliči, pozor na Kisku!
Keď klamal v minulosti, bude klamať aj v budúcnosti. Pozri: Kiska povedal: „Nezaložím stranu.“ a Kiska je hanba Slovenska.
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Re: 1 %
15-11-19 * 16:47
 Re: Európska únia
10-11-19 * 09:32
 Re: Dobrý záber
04-11-19 * 21:10
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore