Pri pohľade na logo jednej zo sietí lekární, kde chýba medzera medzi skratkou Dr. a nasledujúcim menom, si uvedomujem definitívne víťazstvo grafiky nad gramatikou. Veď vizuálnu podobu nesporne vymyslel nejaký grafik, ktorého šéfom a klientom chybný tvar očividne neprekáža.
V tejto súvislosti som si spomenul na niekoľkoročné kreatívne pôsobenie v renomovaných medzinárodných reklamných agentúrach. Popri nejakom vzdelaní základným kvalifikačným predpokladom pre manažérske pozície v oblasti reklamy a marketingu bola znalosť kuchynskej nemčiny a školáckej angličtiny. Potom už bezprostredne nasledovala profesionálna prax v zmysle starej známej múdrosti, podľa ktorej ľudia dostávajú spolu s úradom aj rozum. A tak inžinier ekonómie žiadal, aby v reklamnom spote účinkoval konkrétny herec, ktorému síce komolil meno, ale trval na jeho angažovaní. Záhradný architekt pripravoval dabingy televíznych spotov, vrátane prekladu a réžie.
Odvtedy sa – pravdaže – všetko nezmenilo, ale k horšiemu. Zapnúť dnes televízor či internet znamená vedome sa vystaviť prívalu dobre zaplateného mediálneho amaterizmu. Opisovanie konkrétnych nedostatkov by sa nikdy neskončilo.

Mgr. art. Pavol Janík, PhD. (magister artis et philosophiae doctor)
predseda Spolku slovenských spisovateľov (2003 – 2007)
tajomník Spolku slovenských spisovateľov (1998 – 2003, 2007 – 2013)
šéfredaktor časopisu Spolku slovenských spisovateľov Literárny týždenník (2010 – 2013)
Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.
Pavol Janík,
13. 02. 2018 |
Prečítané: 2379 |
Rubrika: Polemika o…