www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovKníhkupectvo AlternatívaAteisti Českej republikyHumanistickí ateistiVoľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyWave of Reality
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @502
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Sexistický kix – druhý ročník anticeny proti sexizmu v reklame

Nominácie prijímame do 30. apríla 2017

Sexistický kixMimovládna organizácia Aliancia žien – Cesta späť vyhlásila druhý ročník udeľovania anticeny Sexistický kix, ktorou kriticky upozorňuje na sexistickú reklamu na Slovensku. Verejnosť má opäť možnosť aktívne odmietnuť sexizmus vo verejnom – aj internetovom – priestore prostredníctvom nominovania reklám, ktoré znevažujú a diskriminujú ľudí na základe príslušnosti k ženskému či mužskému rodu. Nominácie prijímame na webovej stránke Sexistickykix.sk do 30. apríla. Zadávateľ reklamy s najvyšším počtom hlasov verejnosti a odbornej poroty sa stáva držiteľom antiocenenia Sexistický kix. S cieľom upriamiť pozornosť na problematiku rodovej deľby práce spustíme hlasovanie o anticene symbolicky 1. mája, teda na Sviatok práce. Partnerkami druhého ročníka anticeny Sexistický kix sú slovenská feministická organizácia ASPEKT a česká mimovládna organizácia NESEHNUTÍ. Mediálnym partnerom je blog Pole.

Druhý ročník nadväzuje na overený formát pilotného ročníka, v ktorom záujem verejnosti, ako aj zhodný výsledok hlasovania verejnosti a odbornej poroty potvrdili, že anticena má v slovenskom prostredí svoje miesto ako nástroj verejnej kritiky a reflexie sexistickej reklamy. Verejnosť môže do hlasovania o anticenu Sexistický kix nominovať všetky reklamy, ktoré znevažujú a diskriminujú ľudí na základe pohlavia, resp. na základe ich príslušnosti k ženskému či mužskému rodu, alebo aj na základe odmietania takejto príslušnosti. Ide napríklad o zobrazovanie ženského tela bez akéhokoľvek súvisu s propagovaným produktom, o zobrazovanie žien a mužov v rodovo stereotypných situáciách týkajúcich sa platenej alebo neplatenej práce, ako aj o iné formy ponižujúcich rodovo stereotypných zobrazení.

Koordinátorka projektu Jitka Dvořáková vysvetlila posolstvo druhého ročníka anticeny:

„Pilotný ročník nám umožnil poznať a verejne prezentovať rozsah sexizmu v reklame a zakorenenosť spoločenských predsudkov, s ktorými reklama pracuje. V tomto ročníku sme sa preto rozhodli upriamiť pozornosť na problém často nespravodlivej deľby práce medzi ženami a mužmi. Takáto deľba práca v najširšom slova zmysle je dôsledkom stereotypného chápania ženskej a mužskej roly, ktoré ovplyvňuje aj výchovu a socializáciu detí. Pre začiatok hlasovania sme preto symbolicky zvolili Sviatok práce a výsledky hlasovania zverejníme na Medzinárodný deň detí.“

Sexistické reklamy môžete nominovať na anticenu prostredníctvom webovej stránky Sexistickykix.sk do 30. apríla 2017. O tom, ktorý zadávateľ sa stane držiteľom anticeny, budete môcť hlasovať od 1. mája. Výsledky hlasovania širokej verejnosti aj odbornej poroty budú zverejnené 1. júna 2017.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Aliancia žien SlovenskaAliancia žien Slovenska
Mimovládna organizácia, ktorá vznikla v roku 1994, sa venuje monitorovaniu implementácie medzinárodných dokumentov k problematike žien, ich prekladom a vydávaniu. Venuje sa aj konkrétnej práci proti násiliu na ženách. Poskytuje krízové sociálno-právne poradenstvo (SOS linka 0903 519 550 od 9.00 – 17.00 h, v ostatných časoch volajte národnú linku na 0800 212 212), psychologickú a právnu pomoc. Zaoberá sa aj legislatívnymi aspektmi násilia páchaného na ženách.
V roku 2000 Aliancia žien Slovenska zriadila telefónnu linku pre obete domáceho násilia, ktorá sa neskôr rozšírila na krízové centrum. Dnes tu pracujú poradkyne so špecializáciou na domáce násilie, psychologičky, právničky a právnici, a stále sa školia noví odborníci a odborníčky. Keďže sme objavili, že zákony týkajúce sa domáceho násilia, sú nedostatočné, začali sme pripravovať s viacerými právničkami a právnikmi ich novelizáciu. V októbri 2001 boli novely zákonov pripravené a v júni 2002 ich schválil parlament. V tom istom roku a s pokračovaním v roku 2002 vznikla v spolupráci s ďalšími organizáciami kampaň 5. žena, ktorá mala za cieľ informovať verejnosť o probléme domáceho násilia.
Čerpané z: www.alianciazien.sk

Aliancia žien Slovenska, 18. 04. 2017 | Prečítané: 71 | Rubrika: Kto sú humanisti?

Euro kalkulačka
Euro kalkulačka EUR Euro kalkulačka SKK
Anketa
Čítali ste knihu Zakázané ovocie – Etika humanizmu, ktorú napísal Paul Kurtz?

Áno (325 hl.)
 
Nie (223 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 548
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Ceny humanistov 2017
Jubilejný 10. ročník sa uskutoční v sobotu 17. júna 2017. Sledujte neskôr uverejnenú pozvánku s bližšími informáciami.
Nové vo fóre
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore