www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistov Ateisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republiky
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @361
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Vyhradené pre ľudí!

O parkovaní v Bratislave

Podľa neuskutočniteľných predvolebných sľubov súčasného primátora by mala Bratislava dosiahnuť úroveň európskych veľkomiest, úplne by však stačilo, keby sa podobala na priemerné belgické mesto.

Vzhľadom na rozličné parkovacie koncepcie a antikoncepcie nie je jasné, či si otcovia a vodcovia našich miest a mestských častí vôbec uvedomujú, že všetky dopravné prostriedky, vrátane osobných automobilov, sa používajú na pohyb odniekiaľ niekam.

Navyše – okrem taxíkov a zásobovania – väčšina áut viac parkuje, ako sa pohybuje. Preto by bolo logické, keby všade, kde to je len trochu možné, boli popri jazdnom pruhu paralelne odstavné plochy aspoň na pozdĺžne parkovanie.

V prípade niekdajších socialistických sídlisk, ale aj aktuálnych novostavieb by nemal byť problém priblížiť sa k podstate belgického modelu. Ak ma pamäť neklame, okrem úzkych uličiek, parkov a peších zón všetky významnejšie dopravné tepny v belgických mestách majú nasledujúce prvky – v strede vozovky koľaje pre električky (po ktorých v prípade potreby môžu autá obísť nejakú prekážku), popri električkovej trati z každej strany po jednom pruhu pre motorové vozidlá, ďalej pruh na parkovanie, potom užší pre cyklistov a napokon chodník.

Pruhy pre cyklistov v Belgicku majú dostatočnú šírku a vlastné semafory, čo je na hony vzdialené šialeným kresbám na asfalte v centre Bratislavy, ktoré majú šírku detského zadku. V belgických mestách sú tiež obrovské parkoviská pre bicykle – napríklad pri železničných staniciach. Pravdaže – nechýbajú stojany na umiestnenie bicyklov.

Predstava o tom, že si Bratislavčania presadnú z áut na bicykle, sa môže stať reálna až vtedy, keď jazda na bicykli nebude v Bratislave vhodná iba pre samovrahov. Vráťme sa však z ríše snov do skutočnosti. Kde vziať miesto a financie na vybudovanie parkovacích plôch pre osobné autá? Presne tam, kde zatiaľ budujú rozmanité nezmyselné zábrany proti parkovaniu.

A to už ani nevravím, že parkovanie – s výnimkou invalidov – by malo byť vyhradené pre všetkých ľudí, nielen pre rozličné kategórie nadľudí podľa ich prominentného bydliska či ešte prominentnejšieho zamestnania.

Pod čiarou

Mgr. art. Pavol Janík, PhD. (magister artis et philosophiae doctor)
predseda Spolku slovenských spisovateľov (2003 – 2007)
tajomník Spolku slovenských spisovateľov (1998 – 2003, 2007 – 2013)
šéfredaktor časopisu Spolku slovenských spisovateľov Literárny týždenník (2010 – 2013)

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Pavol JaníkMgr. art. Pavol Janík, PhD.
– básnik, dramatik, publicista, prekladateľ
Čerpané z:
vlastný zdroj, osobná stránka

Pavol Janík, 08. 04. 2016 | Prečítané: 6610 | Rubrika: Polemika o…

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore